Dagens I-landsproblem

Idag blir jag bara så trött på mig själv! Runt lunchtid idag stressade jag iväg till Täby centrum för att köpa lite saker som jag behövde för fotouppgiften (lite sent ute med tanke på att den ska vara klar på tisdag). Men i alla fall så plockar jag åt mig det jag behöver och ställer mig i kö. När jag väl är framme vid kassan och ska ta upp min plånbok ur väskan upptäcker jag att den inte är där. Jag har glömt den hemma. Jag brukar i princip aldrig ta ut min plånbok ur väskan, men bara för att jag var stressad idag och har mycket som ska bli klart till nästa vecka så har jag så klart glömt den. Bara för mig att ta första bästa buss tillbaka. Självklart missar jag bussen med en minut och får vänta i 20 minuter. Väl hemma igen har det hunnit bli så mörkt och dimmigt att man bara vill krypa ner under täcket igen. Men inte jag, jag ska åka tillbaka till centrum för att köpa mina saker. Så jag hämtar min plånbok, vandrar tillbaka till bussen, åker buss, in i köpcentret, köper det jag ska, sätter mig och väntar på bussen, går på bussen, åker buss igen, går av bussen, och går hem. Jag kan säga att mitt humör på grund av det här inte är det bästa. Dock är jag det lite bättre nu. Jag är glad att Coldplay finns på min mobilspellista och höll mig sällskap under dagen när det kändes som värst. Och nu står en köttgryta står och puttrar på spisen, så dagen slutar ganska bra ändå.

 


Bästa låten för att bli på bra humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0