Studentlitteratur

Sitter framför datorn och försöker läsa den fantastiska (ana ironin) boken  Kommunikationsplanering -en handbok på vetenskaplig grund. Det går inte så jättebra. Borde nog inte sitta framför datorn och läsa den för det gör att jag inte kan fokusera. Men å andra sidan så kommer jag säkert börja bläddra i min egen bok istället om jag lägger mig i sängen. Problemet är nog helt enkelt att jag inte är tillräckligt motiverad för att läsa just ikväll.

Jag tänker vidare på det där. Hur kommer det sig att alla böcker som är utgivna av förlaget Studentlitteratur överlag är ganska trist läsning? I alla fall enligt mina erfarenheter där jag under mitt 1,5 år som student fått lida med böcker som Projketledningsmetodik, Din upphovsrätt och andras, Metoder för burkstextanalys och så vidare. Man hör bara på titlarna hur tråkiga böckerna är. Problemet är nog inte innehållet, för ämnena i sig är ju intressanta, utan jag tror snarare att böckernas tråkiga upplägg gör att de blir sega och oinspirerande att läsa. Det är tung faktatext varvat med teorier och det gillar inte jag. Jag vill ha bilder och roliga engagerande texter i mina böcker!


Den roliga boken     

Dessa måste jag ha läst ut till måndag


Kommentarer
Postat av: Karin

Det är inte alltid lätt att fokusera, jag brukar försöka lämna hemmet, för är man inte hemma kan man inte göra det man vanligen gör där :) Jag måste dessvärre åka till skolan imorgon då jag har böckerna i skåpet :P Då tänkte jag passa på att läsa på ett café eller nåt :)

2009-11-04 @ 21:13:50
URL: http://karinviola.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Oj, va jobbigt att behöva åka till skolan bara för att hämta böckerna. Men vad mysigt det låter att plugga på ett café!

2009-11-04 @ 21:28:47
URL: http://elisabethhernqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0